Ferie og rejser

Kæreste tur til The Lodge

Tobias og jeg er lige kommet hjem fra 24 timers kæreste tur i Sverige. Jeg havde i fødselsdagsgave til Tobias givet ham et lille ophold på The Lodge med spa og 4 rettes menu. Det er virkelig sjældent at Tobias og jeg får passe børnene med overnatning så der var tiltrængt for os som kærester at kunne være alene, forkælede hinanden, snakke i timevis om alt imellem himle og jord plus drikke en masse vin og pleje kærligheden. Vi sad faktisk og snakket om hvornår vi sidst havde fået ungerne passet med overnatning for at kunne være alene og vi blev ret enig om at det var da vi skulle til Adel koncerten i Stockholm – det er så et år siden! Så vi nød ekstra meget bare at være os og få en hel nats søvn!

img_9509 img_9513

Efter at have afleveret Bonzo hos mine svigerforældre og børnene hos min mor kørte vi omkring kl 13.00 mod Sverige, og ca en time efter ankom vi til The Lodge. Ingen af os havde været der før så vi var spændte på at se stedet. The Lodge er bygget i New England stil og det er et meget lille men charmerende hotel bestående af små træhytter. Stilen er gennemført ned til mindste detalje. Efter vi havde fået vores lille hytte gik vi over i hovedhuset, hvor restauranten er og fik det lækreste tapas. Da vejret var med os satte vi os ud på deres store tarrasse for at spise og nød den fantastiske udsigt over mark og skov.

img_9447 img_9457Vi havde mulighed for spa imellem kl 15.00-17.00 og var derfor hurtige med at hoppe i badetøjet og over i deres spa afdeling. De har 4 udendørs jacuzzier som står på en kæmpe terrasse med den flotteste udsigt ud over skoven. Der var frugt, nøder, juice og vand som vi kunne få imens vi nød lidt alene tid sammen – Kan klar anbefalde at være der kl 15.00 når de åbner op for spa afdelingen, for så har man nemlig en hel jacuzzi for sig selv. 30-40 min efter vi havde sat os ud i en af jacuzzierne var der 4 andre personer i vores jacuzzi (og de andre jacuzzier var også fyldt op med mennesker) og så var det altså ikke så romantisk at sidde der mere.

img_9510 img_9489 img_9504

Efter spa satte vi os ind i deres varmestue/pejsestue med morgenkåberne om os og fik en kop the og lidt frugt og nøder. Der efter gik vi tilbage til vores lille hytte og gik en lang tur i skoven. Omkring kl 19.00 satte vi os i deres restaurant og fik en lækker 4-retters menu. Efter middagen satte vi os over i deres pejsestue hvor der var ild i pejsen, kaffe og the. The Lodge er virkelig et hyggeligt lille spa hotel hvor vi har fået lov til at forkælde os selv og hinanden. Vi har fået plejet kærligheden og nydt 24 timer som kærester. Og så har jeg fået en hel nats søvn – noget jeg længe har drømt om og har haft brug for! Det her er en kæmpe anbefaling her fra – Og så skal det lige siges at deres morgenmad var noget af det mest lækreste jeg længe har prøvet!